every moment with you ^_^

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, April 28, 2010

Kebahagiaan sejati

dengan membaca ayat 41 hingga 43 daripada surah Shaad nescaya akan mendapat kebahagiaan sejati........

ertinya: dan ingatlah akan hamba kami Ayyub ketika dia menyeru TuhanNya: "sesungguhnya aku diganggu syaitan dengan kepayahan dan seksaan".
"(Allah berfirman): "hentamkanlah kakimu, inilah air sejuk untuk mandi dan untuk minum".
"Dan kami anugerahi dia ( dengan mengumpulkan kembali) keluarganya dan (kami tambahkan) kepada mereka sebanyak mereka pula sebagai rahmat dari Kami dan pelajaran dari orang-orang yang mempunyai fikiran."

( Surah Shaad:41-43)

* tujuan manusia hidup di muka bumi ini sememangnya mengharapkan kebahagiaan.....
kebahagiaan di dunia dan di akhirat...
*kebahagian akan dicari dan sebagai manusia kita tidak akan pernah berhenti sehingga kita menemuinya...
*kebahagian yang paling utama adalah kebahagian di sisi Allah yang maha esa...
alangkah bertuahnya kita dapat hidup di bumi yang bertuah ini....
*aku redha dengan segala ketentuanNya... Insya-Allah bahagia yang ku inginkan akan menjelma jua akhirnya...bukankah segala yang berlaku itu telah ditakdirkan dan adalah suratan yang Maha Esa??????
*entahlah..aku keliru dengan perasaanku..aku kecewa dan hatiku kini kian membeku..
telah tertutupkah pintu hatiku?????

* Ya TuhaNku...berikan ak kekuatan..hilangkanlah sepi dihatiku...
Aku Inginkan Kebahagiaan.........!!!!!




No comments: